Arrangementer

Ugentlige arrangementer for foreningens medlemmer, gæster og interesserede

Indendørs skydning

i Tønderhallerne, hvor der skydes med riffel, pistol og revolver kaliber .22 samt luftriffel og luftpistol.

Udendørs skydning

på Infanterivej, hvor der skydes med alle tilladte kalibre.

På Holmevej, hvor der skydes med riffel kaliber .22 på 50 meter skydebaner.

Biathlon på Holmevej, hvor der skydes med biathlon riffel kaliber .22 på 50 meter skydebaner.

Biathlon

Biathlon træningen foregår hver torsdag kl. 17.00-19.00 på skydebanerne på Holmevej i Tønder. Alle interesserede er velkomne, og tilmelding er ikke nødvendig.

Vil du vide mere om biathlon i Tønder, så send en mail til Mona (email til biathlon).

Veterancafé

Veterancaféen er åben for alle hjemvendte veteraner, der har lyst til at komme og få en snak med andre veteraner. Veterancaféen holder til på skydebanerne på Holmevej, hvor man mødes hver torsdag kl. 15:00-17:00.

Arrangementer for alle

Skytteforening Sydvest arrangerer også aktivitetsdage med specielle arrangementer:

Firmaskydning

Giv jeres medarbejdere eller kunder en helt speciel og uforglemmelig oplevelse!

Vi tilbyder et skræddersyet firma-arrangement for medarbejdere, hvor varighed og indhold aftales på forhånd.

Oplevelse 1 - Skydning med riffel omfatter:

• Demonstration, instruktion, samt skydning med kaliber .22 riffel.
  • 5 prøveskud og konkurrence med 20 skud.
  • Der er mulighed for at se foreningens øvrige våben.
  • Maksimal holdstørrelse 30 deltagere.
  • Ved et deltagerantal på 30 personer må arrangementet forventes at tage ca. 2-3 timer.

Pris: 150,- kr. pr. deltager. Minimum 5 personer.

Oplevelse 2 - Skydning med pistol omfatter:

• Demonstration, instruktion, samt skydning med kaliber .22 pistol.
  • Konkurrence med kaliber .22 pistol med 5 prøveskud og 3x10 skud.
  • Der er mulighed for at se foreningens øvrige våben.
  • Maksimal holdstørrelse 30 skytter.
  • Ved et deltagerantal på 30 personer må arrangementet forventes at tage ca 3-4 timer.

Pris: 200,- kr. pr. deltager. Minimum 5 personer.

Oplevelse 3 - Skydning med riffel og pistol omfatter:

• Demonstration, instruktion, samt skydning med kaliber .22 riffel.
  • 5 prøveskud og konkurrence med 20 skud.
  • Konkurrence med kaliber .22 pistol 5 prøveskud og 3x10 skud
  • Demonstration af grovkaliber våben: 9mm pistol og kaliber .357 MAG revolver. (Kun når arrangementet foregår udendørs).
  • De 3 bedste skytter fra pistolkonkurrencen får lov at prøve 5 skud med 9mm pistol og 5 skud med .357 MAG revolver. (Kun når arrangementet foregår udendørs).
  • Der er mulighed for at se foreningens øvrige våben.
  • Maksimal holdstørrelse 30 skytter.
  • Ved et deltagerantal på 30 personer må arrangementet forventes at tage ca. 3-4 timer.

Pris: 350,- kr. pr. deltager. Minimum 5 personer.

NB: Ved alle angementer beregnes yderligere et honorar på 500,- kr. til hver skydeinstruktør / skydeleder.

Skole DM i skydning

Skole DM i skydning er en turnering, hvor hele klassen kan deltage. Eleverne deles op i hold á fire. Træningen og den indledende runde sker i oktober og november i Skytteforening Sydvest. De 20 bedste hold fra landsdelen går videre til turneringen, og vinderne går videre til en landsfinale i Vingsted i slutningen af ​​november.

Hvis din skole er interesseret i at deltage i Skole DM i skydning, er du velkommen til at kontakte Skytteforeningen via e-mail (e-mail til Skytteforening Sydvest)

OBS: i sæsonen 2024 er der ingen Skole DM i skydning i Skytteforening Sydvest.

Skole DM i skydning foregår i DGI regí. Her kan du læse mere

Handicapskydning

Handicapforeninger er velkomne til at kontakte Skytteforening Sydvest for at aftale arrangementer. Kontakt Skytteforening Sydvest via e-mail (e-mail til Skytteforening Sydvest)

Private arrangementer

Private arrangementer følger programmerne for oplevelserne 1, 2 og 3 som beskrevet ovenfor under Firmaskydning.

Hvis du ønsker et specielt arrangement, der omfatter mere end vores standard oplevelser, er du velkommen til at kontakte Skytteforening Sydvest via e-mail (kontakt@skytteforeningsydvest.dk)

Aktiviteter for skoler, efterskoler og foreninger for børn og unge

Skytteforening Sydvest fokuserer især på at aktivere børn og unge, på arrangementer for skoler og efterskoler og særlige aktiviteter for handicappede.

Hvis din institution er interesseret i at sætte et specielt arrangement op, er du velkommen til at kontakte Skytteforeningen via e-mail (kontakt@skytteforeningsydvest.dk)

Kurser

af forskellig relevans for foreningens skytter, specialkurser for skydeledere afholdes i foreningens regi.

OBS

I forbindelse med regeringens udvidede bandepakke der trådte i kraft i 2024 er foreningen forpligtet til at registrere al våbenudlevering.

Alle deltagere i Skytteforeningens arrangementer skal registreres og vise gyldig legitimation før man får udleveret våben og ammunition.

Der er 0 alkoholpolitik. Har en deltager drukket alkohol eller har indtaget euforiserende stoffer kan denne ikke deltage i skydningen.