Skydning for veteraner

Her finder du oplysning om skydning for veteraner i Tønder. For hjemvendte veteraner, der har været udsendt for Danmark som soldat, politi eller sundhedstjeneste.

Skytteforening Sydvest er stolt af at kunne tilbyde et aktivitetsprogram for hjemvendte veteraner i Syd- og Sønderjylland.

For og med veteraner

Skydning for Veteraner henvender sig til dig der har været udsendt for Danmark enten som soldat, politi eller sundhedspersonale.

Formålet med skydning for Veteraner er at skyde og netværke med andre veteraner og deres pårørende.

Hvor mødes Veteranerne

På Skytteforening Sydvests 50 meter skydebaneanlæg på Holmevej i Tønder vil der hver anden torsdag  være skydning for veteraner.

Når året går på hæld og dagen bliver mørk om eftermiddagen, forlægger vi aktiviteterne til Skytteforening Sydvest indendørs skydebaner i Tønderhallerne. Det er godt nok ikke 50 m baner, men blot 15 m - stadig hver torsdag.

Hvornår

Hver torsdag i kl. 15-17.
Der er ikke tilmeldingspligt, du er velkommen til bare at dukke op.

Hvis du er interesseret i at deltage, er du velkommen til at kontakte Mona Lene Rasmussen på tlf. 23664118 eller pr. email: molra@toender.dk for at høre mere om Veteran skydning og evt. tilmelde dig.

Skytteforening Sydvest sørger for våben og ammunition (kal. 22 på 50 meter banen).

Skydeleder er Veteran Mona Lene Rasmussen (tidligere 1BDE) og skydebanehjælper er veteran Renè Varming (tidligere JDR).

Som veteran skal du betale for den ammunition du forbruger.

Hvis du er interesseret i at blive medlem af Skytteforening Sydvest, har vi plads i Veterangruppen. Det taler du med Mona Lene Rasmussen om. Normalt vil der også være en repræsentant fra Skytteforeningen til stede, som klarer "papirarbejdet".

Et medlemskab af Skytteforening Sydvest er gratis for hjemvendte veteraner. Dog skal der betales for den ammunition, man bruger.

Som medlem af Skytteforening Sydvest kan Veteraner selvfølgelig deltage i alle Skytteforeningens normale aktiviteter.